De Trip deel 1

1 december 2014 - Melbourne, Australië

Na donderdagavond afscheid te hebben genomen van mijn familie ging ik dan vrijdag in de ochtend naar Melbourne vliegen om aan het tweede deel van de vakantie te beginnen. De trip naar Brisbane samen met men goede kameraad Karel. De vlucht van Virgin Australia vanuit Adelaide vertrok om 6:35 in de ochtend. Lekker op tijd dus. Na een klein anderhalf uur vliegen was ik alweer in Melbourne.Vervolgens 25 minuten in een Skybus naar het Southern Cross Station reizen en daar sta je dan midden in het centrum van Melbourne met al je koffers.

Na een klein kwartier was Karel ook op het station en toen kon de fantastische reis echt beginnen. We konden de campervan pas vanaf 12 uur ophalen dus besloten we om eerst maar eens Melbourne in te gaan. Je stapt het station uit en het enigste dat je ziet zijn enorme wolkenkrabbers zoals je in veel films opgenomen in New York ziet. We zijn eerst naar Melbourne Park gelopen waar alle grote sportstadions staan. De grote Cricket Oval was al indrukwekkend om te zien maar om tussen de tennisvelden van de Australian Open te lopen was echt geweldig.

Na het bekijken van Melbourne Park besloten we een tram te pakken richting het adres waar we de campervan op konden halen. Helaas hadden ze niet helemaal op ons gerekend want de campervan was nog niet klaar. Aangezien we toch dichtbij het strand waren was dit een mooie gelegenheid om dit op te zoeken.

Om half 3 hadden we dan eindelijk onze camper en kon de trip echt beginnen. Na boodschappen en alle koffers op te halen van Karel en mij zijn we naar een plaats genaamd Werribee gereden. Deze plaats ligt op 50 kilometer afstand van Melbourne. Hier besloten we de camper maar op een carpark neer te zetten. Er was geen wc/douche helemaal niks. Dit was natuurlijk wel het echte gevoel van backpacken. Je hebt geen idee waar je bent en daar sta je dan met een klein gasstelletje je eten te koken.

Na een goede rustige nacht hebben we de Great Ocean Road gereden. Dit i een route van een paar 100 kilometers langs de kust waar je schitterende kusten kan bekijken. Ook hebben we samen met een colonne Chinezen the 12 Apostles gezien. Dit zijn hele mooie rotsformaties in zee. In de avond zijn we weer terug naar Melbourne gereden om een kampeerplek te zoeken. Bijna wel zonder benzine komen te staan maar we konden nog net op tijd een tankstation vinden.

Eenmaal op het kampeerterrein met douche, wc en zelfs internet was het eindelijk echt chillen. Lekker met een biertje in een stoeltje achterover leunen. De volgende dag zijn we Melbourne ingegaan en zijn we voor mijn gevoel de hele stad zo'n beetje doorgelopen. We hebben veel van Melbourne gezien. S'avonds was het weer de reis plannen voor de volgende dag en hier zit ik dan op de universiteit van Melbourne. Karel moest nog even wat afhandelen met zijn school en dat gaf mij de kans om dit verhaal te schrijven.

Vandaag vertrekken we richting Phillip Island en vanaf morgen gaat de reis naar Sydney beginnen. Dat wordt veel rijden de komende dagen. We hopen Sydney in 2 dagen te kunnen halen maar we zullen het wel zien. We hebben nog precies 3 weken dus tijd genoeg. Voorlopig liggen we op schema!