De Trip Deel 2

9 december 2014 - Byron Bay, Australië

Hierbij weer een nieuwe update van onze reis!

2 december, de dag na Phillip Island,  hebben we een beste trip gemaakt in de richting van Sydney. Na 500 tot 600 kilometer besloten we in het plaatsje Genoa maar te stoppen. Onderweg veel bomen gezien omdat we veelal door National Parks heen reden. In Genoa hebben we een gratis kampeerplek opgezocht. We zochten een gratis kampeerplek met douche. Die kregen we ook...... een koude douche. Letterlijk. Hier was geen warm water. Ook kwamen we hier nog een Nederlander tegen die vanuit Brisbane kwam en die naar Melbourne onderweg was. (Dus precies andersom van wat wij doen). Het leuke van deze gratis kampeerplekken is dat je soms met heel veel verschillende mensen aan de praat komt. Zo waren er nog mensen uit Miami die in Australië werkten en reizen.

De volgende dag was het een lange reis naar Sydney met onderweg weer vol bossen. Het lijkt saai maar dit was het zeker niet. Het was een prachtige trip door de bossen en bergen van de staten Victoria en New South Wales. De afgelopen dagen hebben we fantastisch weer gehad en we hoopten op hetzelfde bij Sydney. Helaas want een kleine 100 kilometer voor Sydney sloeg het weer compleet om. Stortregens, onweer en harde windvlagen kwamen op ons pad. Toen we Sydney in reden zagen we ineens niet ver van ons af een inslag op een hoogspanningsmast. Best spectaculair natuurlijk. Eenmaal aangekomen op de camping in Sydney, ten noorden van het stadscentrum was het weer lekker relaxen geblazen want er waren warme douches, internet en stroom. In de nacht is het nog een aantal keren flink tekeer gegaan met regen en onweer maar gelukkig hadden we een prima campervan.

Op donderdag zijn we dan Sydney echt ingegaan. We konden gelukkig lopend naar de metro en die bracht ons midden in het centrum. Eerst zijn we naar de Sydney Harbour Bridge gelopen waar je een prachtig uitzicht hebt op het Opera House. Na de Harbour Bridge zijn we bij het Opera House geweest. Toen besloten we om naar Darling Harbour te gaan en hebben we tickets gekocht voor 3 bezienswaardigheden: het Sydney Aquarium, Wildlife Park en Sydney Tower. Deze dag besloten we om alleen het Aquarium mee te nemen en de andere bezienswaardigheden voor vrijdag te bewaren. Het aquarium was enorm gaaf waar we allerlei vissen, krabben, haaien en ook roggen hebben gezien. Er was zelfs een tunnel waar je doorheen kon lopen en waar de haaien letterlijk over je heen zwommen. Eenmaal weer terug op de camping sloeg het weer opnieuw om. Beste onweersbuien met veel regen maar het was aan de andere kant heel mooi om te zien.

Vrijdag was het opnieuw met de metro Sydney in. In de ochtend hebben we het Wildlife Park van Sydney gezien. Een mooi park met allerlei dieren als kangoeroes en koala's maar ook de zout water krokodil. Een beest van een paar meter lang die je niet graag in het wild wil tegenkomen. Achter het raam de krokodil bekijken leek ons voor deze keer een betere optie. In de middag zijn we naar de Sydney Tower gegaan waar je in een lift binnen 40 seconden naar een hoogte van 270 meter gaat. Mega snel dus. Vandaar had je een geweldig uitzicht over heel Sydney. Natuurlijk een garantie voor mooie foto's. Aan het einde van de middag hebben we ook nog een duik in de zee gewaagd bij Bondi Beach waar de pret snel werd verpest door beste rolwolken. Snel de bus ingestapt en weer terug naar de camping maar in de bus barstte de hele lucht open. Toen we weer terug waren op de camping bleek zelfs het slechte weer op de journaals in Nederland te zijn geweest. Toch viel het naar onze mening nog wel mee.

Hier houdt voor even de update weer op. We zijn ondertussen al in Byron Bay. De volgende update van Sydney naar Byron Bay zal ik morgen op de reislogger plaatsen.

1. Jan en catrien:
    10 december 2014
    Jullie maken een beste trip in een rap tempo. Gelukkig is er dan Byron Bay en dat betekent: Amsterdam van Heineken, zeer toepasselijk in Australië. Nog veel plezier jongens vanuit het koude Nederland.